Blog

Színes tavasz van!

2019.04.08 15:34
Színes tavasz van!

A téli kopár táj után itt végre éled a természet! Kis rügyek, hajtások, bimbók törnek elő rejtekhelyükből. Jól esik a szemnek látni a virágok színkavalkádját!

A téli kopár táj után itt végre éled a természet! Kis rügyek, hajtások, bimbók törnek elő rejtekhelyükből. Jól esik a szemnek látni a virágok színkavalkádját! Mi is könnyebb és színesebb ruhákat veszük fel. A kisgyermekek esetében nagyon fontos, hogy sok színes inger érje őket. Nézegessük a természet adta színeket, fogalmazzuk meg együtt, hogy miket is látunk! Milyen virágokkal találkozunk a parkokban, a kertekben? A színeket és a neveket együtt is felsorolhatjuk: fehér hóvirág, lila ibolya, zöld fű, sárga aranyvessző, piros tulipán...

A különböző színek felismerésében fontos szerepe van a sok játéknak. A felismeréshez nagyon hasznosak az építőkockák.

Az építőkockák rakosgatásával ismerkedik a kisgyermek a színek és formák világával. Aszíneket azonosítja és megnevezi a kisgyermek, majd a különböző árnyalatok megnevezésével és létrehozásával tovább differenciálódik a tudása. Nagyon fontos a sokféle szín érzékelése, az ingergazdag környezet kialakítása. Nosza, játszunk mi is a színekkel!

Játszunk a színtárcsával! Minden színre találjunk ki közösen egy-egy mozdulatot (pl.: piros - guggolás, kék - állás, zöld - hason fekvés, sárga - ülés, lila - háton fekvés)!

Amelyik színt látod, annak a mozdulatát végezd!

színes ejtőernyőbe helyezett színespomponokat, labdákat "táncoltathatjuk" különböző mondókák ritmusára. Ez nagyon nagy élmény a gyerekeknek és remekül fejleszti az összetartozás-érzést is.

Először készítsetek sok színes pompont! Közben ügyesedik a kezetek és a szem-kéz munkájának összehangolása is egyre jobban fog menni.

Készen kapható labdákat is vehettek, amit a nyári pancsoláshoz is tudtok majd használni.

Guríthatjátok a labdákat az ejtőernyő színein végig a saját színüket azonosítva. Majd keresztbe menjenek: a kék labda a piros ernyősávon, a zöld labda a sárga ernyősávon, ... ! Nagyon jó ritmizálási játék, ha lassan, majd egyre gyorsabban mondjuk el a színes mondókákat.

A gyors-lassú ellentétét jól érzékelhető módon élik át a közösségben a gyermekek. Az adott ritmusra táncolnak a pomponok, a kislabdák. Végül az egész ejtőernyő kiürül, mehetünk megkeresni a terem különböző pontjaira elgurult, elrepült labdákat, pomponokat. A keresgélésnél a téri tájékozódó készséget is fejleszti, ha meg is nevezzük, hol találtuk meg az elgurult játékokat.

Versenyezhetünk is: ki tud többet összegyűjteni, ki tud egy színből többet összegyűjteni? Ki tudja elmondani, hogy hol találta meg a labdát, pompont? Aki még a színeket is hozzá tudja kapcsolni a megtalálási helyhez, az már nagyon ügyes kisgyermek! 

Karayné Pavalacs Zsuzsa logopédus, gyógypedagógus